Novyj Baner
Час перебування в бомбосховищі все збільшується. Замкнений простір, незнайомі люди, слабке освітлення, напруженість дорослих. Дитина «зчитує» небезпеку. Як відволікти дитину в укритті?
1f486 200d 2640Масажні ігри. Більше обіймів, більше тілесності – це дає відчуття безпеки. Гладимо, міцно обіймаємо, легенько щипаємо, малюємо літери або фігури та спинці або руці – і дитинка повинна вгадати, що це. Якщо ж дитина не любить тактильного контакту – показуємо на собі і просимо, щоб дитина повторювала.
1f32cДихальні вправи. Корисно для організму – насичуємо органи киснем, це має також заспокійливий ефект і не потребує спеціальної підготовки. Можемо уявити тортик, на ньому – свічечки і просимо їх по одній задувати. Якщо є папір або ватка, робимо маленькі м’ячики, робимо уявні ворота і змагаємося, хто швидше задує свій м’ячик до воріт. Пропонуємо уявити на своїй руці маленьку кицьку або їжачка, яких треба зігріти диханням. Просимо дитину почати покласти руку на живіт і уявити, що там кулька, яку треба надувати і здувати.
1f54aОрігамі. Робимо з паперу, якщо є під руками, кораблики, тваринок. А з літачками треба бути обережними – це може асоціюватися з небезпекою. Краще поки таке не робити, аби не викликати страх.
2712Римовані віршики. При повторюванні вони мають певний ритм. І цей ритм заспокоює, налагоджує дихання, адже коли ми тривожимося, наше дихання збивається, стає неглибоким та переривчатим. Коли ми відновлюємо дихання – ми заспокоюємось. Можна проспівувати слова або навіть просто голосні звуки. Можемо регулювати звук – спочатку пошепки, потім гучніше, гучніше і знову тихо.
1f40aКрокодил. Показуємо якусь тваринку, а потім всі вгадуємо, хто ж це.
1f3e1Хатинка. Беремо ковдри або пледи і робимо халабудку. Дитині це дарує відчуття безпеки, заспокоює.
1f50dДзеркало. Робимо складні елементи, а дитина хай повторює за вами. До гри можна долучати й інших діток, а потім мінятися.
1f4abКазка разом. Кожен придумує по фразі, а інший продовжує. Зазвичай виходить щось веселе і незрозуміле, проте діткам дуже подобається.
Якими б не були зовнішні обставини, життя продовжується. Завдання дорослих – допомогти дітям впоратися з цими обставинами та оберігати їхнє дитинство, незважаючи ні на що.